Underbara maj


Mm jordgubbar och kaffe är svårslaget!

Maj börjar ju toppen! Strålande sol och 16 grader varmt. Det kan jag behöva efter en slitig helg faktiskt.
Och usch vilken helg! Jag har haft det jobbigt psykiskt och fysiskt, tänker inte gå in på detaljer, och Freja var millimeternära att slå ut sina framtänder. Nej jag skojar inte. Hon ramlade mot vardagsrumsbordet och slog sönder den lilla flärpen mellan läppen och tandköttet. Jag fick panik minst sagt! Jag kunde inte se tänderna för allt blod, jag överdriver verkligen inte. Jag var hundra säker på att hon slått ut tänderna. Usch och fy. När jag väl fick titta närmre såg jag att jag som väl var hade fel och att blodet kom någon annan stans ifrån. Stefan var med henne hos tandläkaren igår och kollade tänderna och det såg bra ut som tur var. Men usch vad rädd jag blev. Så mycket kan hända även om man är så otroligt nära. Att hon står nu är ju kul, men det för med sig mycket passning. Och ändå är det inte alltid tillräckligt. Man känner sig ju verkligen maktlös när sådan händer. 

Idag har vi en riktig mysdag här hemma. Hela familjen var uppe tidigt och vi passade på att röja undan och gå på en härlig promenad nere vid havet. Är så lyckligt lottad som bor så nära hav och strand. Skulle nog aldrig kunna tänka mig att flytta ifrån havet faktiskt. Gårdagen var inte särskilt mycket sämre direkt. Så visst har jag allt haft det bra i helgen också. Skönt det! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0