Var tacksam för det du har


Idag har varit en dag fylld med många känslor. Glädje som sorg. Har blivit påmind om vad som faktiskt är det viktiga med livet. Min familj, mina nära och kära som jag älskar över allt annat. 

När jag kom hem möttes jag av en glad sprallig liten dam som haft en toppendag med sin pappa och ett paket med min efterlängtade almanacka. Nu kan jag anteckna denna dagen på ett annat sätt än i en opersonlig telefonkalender. Nu har jag äntligen min personliga almanacka igen. Tänk vad något så litet kan ge glädje. Men å andra sidan, gult står väl för glädje eller? I alla fall i mitt liv. Den påminner mig om det lilla i vardagen, tacksamhet för allt jag har och inte en ständig påminnelse om vad jag inte har. Jag har ingen flådig bil, inget snoffsigt hem, inget högavlönat jobb. Men jag har människor runt om mig som jag älskar och som älskar mig. Vad spelar det för roll om man har en fin fasad om insidan är ful?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Kloka ord min vän!
Kram

2012-07-11 @ 23:42:48
URL: http://ellva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0