Chokladcupcakes med blåbärsfrosting


Idag har vi bjudit mormor och morfar på kalasmat minsann. Smörgåstårta och på det, gigantiska chokladcupcakes med blåbärsfrosting. So lovely! Men de blev lite väl stora. Insåg när jag skulle hälla i smeten i formar att jag inte hade några små formar som passar i muffinsplåten utan bara stora. Så de fick gräddas utan muffinsplåt men det blev ok ändå. De blev i alla fall oerhört goda!  Och söta, både på insidan och utsidan ;). Precis som det ska vara när mammas tjej fyller år. Formarna är muminformar. De kom inte riktigt till sin rätt eftersom mumin knappt syns, men med vit smet istället för brun och en passande muffinsplåt kan de nog komma riktigt till sin rätt. 


Kommentarer
Postat av: Johnna

Åh va gott med cupcakes. När jag har bjudning så brukar jag köra dubbla formar just för att gör dem sin rätt. Annars ser man ju aldrig motivet.

Grattis till 1årsdagen för tjejen. Kan inte fatta att tiden går så fort. Kan vi frysa den lite nu.

2012-07-05 @ 10:04:17
URL: http://johanna.svahn.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0