Otrevligt värre inom sjukvården






Kan inte direkt säga att jag mår jättebra i kroppen numera. Vill inte gå in på detaljer. Hur som, ringde sjukvården angående det eftersom jag varit orolig, vill ha hjälp med problemet i fråga och ja ni vet Vart vänder man sig om man inte mår bra? Givetvis sjukvården. Först blev jag runtskickad, vilket är okej för mig så länge jag inte måste gå en sjukt lång omväg för att komma rätt. Och när jag väl kom fram så fick jag prata med en riktigt otrevlig sköterska som talade om för mig att jag då inte kunde få någon tid förän i augusti. Hon kunde inte ens ta sig tiden att svara på om jag skulle vara orolig eller ej. Eller om det var något jag kanske kunde tänka på så att jag inte förvärrar saken. Och jag frågade till och med om jag inte kunde få prata med någon så att jag inte förvärrar det hela. Det fick jag givetvis inte. Som väl var är jag rätt påläst och vet att det inte är jätteakut. Men blev ändå rätt illa berörd. Är hundra på att hon hörde att jag var upprörd dessutom eftersom jag hade nära till gråten när jag talade med henne. 

Jag förstår givetvis att de ibland måste prioritera brådskande akuta fall. Självklart. Men de har ingen som helst rätt enligt mig att vara otrevliga och faktiskt i vissa fall då ochså försvåra situationen för den vårdsökande. Kul att behöva vänta till augusti för att få veta om man kan leva som vanligt. Känns ju skitkul! Verkligen! *ironi*

Den viktigaste delen av Sverige står alltså still under sommaren. Sätt in resurserna på rätt ställe för 17! Man ska inte behöva gå en hel sommar utan att veta varken ut eller in.


Kommentarer
Postat av: Maria

Fy vilket bemötande :/

Och så undrar de varför det är sånt tryck på akutmottagningarna?

Svar: Ja usch ja.
Josefine Johnsson

2012-07-03 @ 14:35:49
URL: http://kaosmamman.se
Postat av: jenny

Dåligt! Jag har oxå vart med om att de e otrevliga. En gång fick jag inte ens lov att boka om en tid på vårdcentralen, och ung och försiktig som jag va sa jag inget, men sen ringde min mamma och va arg då gick de bra. Så mitt råd är att ringa igen och stå på dig, säg att du är så orolig att du får psykiskt dåligt av det. Att oroa sig är sjukt påfrestande. Hoppas de går bra vad de än handlar om=)

Svar: Ja det är riktigt dåligt. Nej jag ringde en privat mottagning och bad om en tid. Får ändå vänta till augusti men de var i alla fall trevliga.
Josefine Johnsson

2012-07-03 @ 20:02:13
URL: http://peachpenny.blogg.se
Postat av: Sandra

Tråkigt att höra att du mår dåligt, särskilt nu när jag inte är hemma o kan stötta dig.
Privat is da shit, nackdelen är att de har semesterstängt och då får man snällt vänta. Hoppas på bra hjälp i augusti då. Kram på dig!

Svar: Tack vännen. Tyvärr spelar det ingen roll att sjukvården inte har semesterstängt, de stänger inte, men är inte tillgängliga som de borde ändå. Folk blir ju sjuka på sommaren också. =(
Josefine Johnsson

2012-07-04 @ 22:34:42
URL: http://ellva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0