Därför bloggar jag inte lika mycket

Har varit lite glest på bloggfronten. För ett tag sedan, rätt länge sedan, så blev jag lite ifrågasatt och folk har tydligen uppfattat mina inlägg på bloggen (innan flytten till blogg.se) fel. Jag skrev mycket om barns sömn eftersom det var det som tog upp mitt liv just då. Har ju läst en del nu om det och jag ventilerade det gärna på bloggen med ifrågasättanden mm. Det kom tydligen inte riktigt rätt ut då folk trodde att jag mådde så sjukt dåligt så det blev jobbigt när folk trodde att det var så illa att jag blev hyperdeppad för det. Så var det inte. Visst vissa dagar var det jättejobbigt. Men inte så illa som folk tydligen uppfattat det. Jag anser att man kan få ha det lite jobbigt ibland och det är okej. Man måste inte göra en så stor grej av det alla gånger. 

Nåja, pga det har jag känt att jag inte kan skriva om mitt liv på samma sätt för jag vill inte att folk ska få fel uppfattning om mig som person.  Jag antar att det är därför som det inte är lika kul att skriva längre. Sen upplevde jag lite att folk trodde att jag visste väldigt lite om barns sömn och det var/är i själva verket tvärtom. Jag vet väldigt mycket om barns sömn idag och då, jag har plöjt igenom en hel del böcker och sidor på webben för att jag varit interesserad av det och sen också i behov av det. Men, jag upplevde det lite som att människor missuppfattade mitt ifrågasättande och inte tog mina "frågor" på rätt sätt. 

När man vill skriva om sånt, och folk uppfattar det som att: Herrgud, Jossan mår verkligen CRAP! När det i själva verket inte alls var så illa, då tappar jag sugen. Känns synd för det var många som följde min dåvarande blogg för just det ändamålet. Men nu känner jag mig tillbakadragen angående det och jag upplever inte att jag kan ifrågasätta eller ställa frågor för att utmana mig själv och mitt tänk på samma sätt som jag gjorde då. 

Jag har tappat många besökare, mycket pga bloggflytt men också pga att jag inte alls skriver lika mycket om det. Nu vet ni som följer mig i alla fall lite om varför jag knappt bloggar längre.

Kommentarer
Postat av: Erika

Det är så lätt att folk missuppfattar det man skriver eller läser in något mer i texten och sedan tror en massa saker.

Det är nog därför som jag inte skriver så personligt i min blogg.

2012-06-01 @ 23:52:16
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: Maria

Trist, jag tycker du ska strunta i dom och blogga för såna som mig istället :) Jag saknar dina inlägg och tankar och dina fina bilder

2012-06-04 @ 21:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0