Föräldrars val


Igår var det riktigt skönt väder ett tag faktiskt. Som jag saknat det! Vi hade ungefär 19 grader på balkongen och så regnade det, vi njöt för fullt. Tak på balkongen är ju lovely när det regnar. Härligt att höra regnet smattra mot taket. =) Att det sen regnade hela kvällen, störtskurar, är en annan femma.

Tror ni jag har dåligt samvete för att Freja inte hade på sig mer kläder igår då? Jodå! Förskyld nu och har sovit uselt i natt. Men min logik talar om för mig att jag faktiskt kände på henne och hon var lagom varm och det var inte kallt. Så sluta noja liksom. Men jag antar att vi föräldrar, vissa i alla fall, har en tendens att skylla allt på våra val vi gör för våra barn. Är barnet frkylt kan man komma på en anledning till att man gjort det värre, är barnet övertrött kan man skylal på att man inte lade barnet i tid och yadda yadda. 

Nu sussar lillan i sin säng, jag har kanske sovit 2 timmar i natt men är inte trött för det. Det kommer nog ikväll. Borde gå och lägga mig men jag gör inte det om jag inte är trött. Så nu får det bli något lätt att äta, ashungrig, och lite virkning och tv. Slappa mao!

Vad gör ni idag sötisar?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Sluta nojja! :)

Lova somnade precis så nu ska jag sy på muddar på 4 par byxor och packa klart barnens o mina kläder. Laga lite lunch och sen ska jag städa på jobbet i 4 tim, puh. Ha en fin dag!

2012-06-19 @ 11:35:07
URL: http://ellva.blogg.se/
Postat av: Josefine

Hihi ja eller hur! Måste sluta tänka så mycket. ;)



Åh vi saknar ert sällskap! Lova att höra av dig så snart du har tid att ses när ni är hemma igen. :D



Kramar!

2012-06-19 @ 13:21:50
URL: http://frose.blogg.se/
Postat av: Maria

Förkyld hade hon blivit ändå, eftersom det lär ha lurat i kroppen. Tänk att det är bättre att få det överstökat istället ;).



Man blir tokig om man ska gå och urskulda sig själv så fort det blir något. Men det är svårt att låta bli emellanåt det kan jag skriva under på.

2012-06-19 @ 13:27:37
URL: http://kaosmamman.se
Postat av: jenny

Jossan du e säkerligen världensbästa mamma, det är jag säker på:) Har också hört att man inte blir förkyld av att ha för lite kläder utan att det är virus som gör det. Många gånger tror jag faktiskt många klär på sina barn för mycket, men det är ju svårt att avgöra när dom är små och inte kan säga ifrån. Ha nu en fin midsommar och njut med din fina familj. Midsommar kramar från jenny

2012-06-20 @ 07:40:18
URL: http://peachpenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0